1. veřejná soutěž v Programu na podporu aplikovaného výzkumu a inovací v oblasti dopravy DOPRAVA 2030
Důležité termíny:
Soutěžní lhůta končí: 28. 6. 2023
- v 16:29:59 – podání návrhu projektu prostřednictvím ISTA
- v 23:59:59 – odeslání potvrzení podání z datové schránky hlavního uchazeče a dokladů k prokázání způsobilosti
Vyhlášení výsledků soutěže: do 31. 12 2023
Řešení projektu: 1. 2024 – 1. 2. 2024
Délka řešení projektu: 12 – 30 měsíců
Prosíme o nahlášení zájemců o podání projektu nejpozději do 16. 6. 2023 na OPT.
Odkaz na výzvu naleznete na stránkách TA ČR zde.
Výtah ze ZD výzvy připravený RE-OPP si můžete stáhnout zde.
Webinář a prezentace k 1. veřejné soutěži Doprava 2023 jsou dostupné na tomto odkazu.
Nově: Podpora OPT při zadání návrhů projektů do IS Apollo – informace naleznete zde.
ČP za uchazeče bylo zajištěno rektorátem prostřednictvím datové schránky centrálně za všechny projekty ve lhůtě stanovené poskytovatelem.
Aplikační garantství: V případě zájmu o aplikační garantství od Ministerstva dopravy posílejte vyplněnou Žádost o aplikační garantství na e-mailovou adresu doprava2030@mdcr.cz, a to nejpozději do 21. 5. 2023. Po tomto datu již Ministerstvo dopravy negarantuje její vyřízení do konce soutěžní lhůty.
Základní finanční údaje
Maximální částka podpory na jeden projekt – 25 mil. Kč
Maximální intenzita podpory na projekt – 80 %
Maximální intenzita podpory pro výzkumnou organizaci – 100 %
Nepřímé náklady- flat rate do výše 25 %
Uchazeči:
- výzkumná organizace;
- podnik;
- organizační složka státu;
- územní samosprávný celek
Výzva je financována z Národního plánu obnovy, pro který platí specifická pravidla, zejména že DPH není způsobilý náklad.
Návrh projektu nesmí být zaměřen na výzkum či vývoj vozidel se spalovacím motorem, v souladu s podmínkami čerpání prostředků z Národního plánu obnovy.
Aplikační garant:
V každém návrhu projektu musí být alespoň jeden aplikační garant se sídlem v České republice. Každý subjekt plnící roli aplikačního garanta musí splňovat podmínky dané zadávací dokumentací, tyto podmínky musí být splněny po celou dobu trvání řešení projektu. Součástí dokumentů k vyhlášené veřejné soutěži je příručka aplikační garant, kde jsou uvedeny obecné informace a skutečnosti týkající se aplikačního garanta.
Za každého externího aplikačního garanta musí uchazeči přiložit povinnou přílohu, která prokáže zájem aplikačního garanta o výstupy/výsledky návrhu projektu. Tato příloha může mít formu např. Letter of Intent (dopis o záměru), smlouva o využití výsledků, smlouva o smlouvě budoucí, memorandum.
V případě výsledků Nmet nebo patent jsou povinnými přílohami:
- NmetA – metodika a postup akreditované oprávněným orgánem – povinnou přílohou je Formulář pro druh výsledku Nmet;
- NmetC – metodika certifikovaná oprávněným orgánem – povinnou přílohou je Formulář pro druh výsledku Nmet;
- NmetS – metodika schválená příslušným orgánem státní správy, do jehož kompetence daná problematika spadá – povinnou přílohou je Formulář pro druh výsledku Nmet nebo Formulář pro druh výsledku NmetS – MD;
- P – patent – povinnou přílohou je patentová rešerše.
Kontaktní osoby:
Soutěž TAČR na FAST:
Mgr. Zita Štěpánová, Ph.D (stepanova@vutbr.cz, kl. 7160), Mgr. Eva Vavrečková, (vavreckova.e@vutbr.cz, kl. 7162)
Kvalitu a rozdělení podílů plánovaných výsledků konzultujte s:
doc. Ing. Michal Kriška, Ph.D. (kriska.m@fce.vutbr.cz, kl. 7778)
Soutěž TAČR na VUT Brno:
Ing. Veronika Pilcerová (pilcerova@vutbr.cz, kl. 5237)
Duševní vlastnictví, konzultace smlouvy mezi uchazeči, Letter of intent – OTT – Mgr. Michaela Daňková (dankovam@vutbr.cz, kl. 4228)
Proces průběhu ochrany duševního vlastnictví (vč. podání přihlášky patentu, užitného vzoru nebo průmyslového vzoru) – JUDr. Iva Horká horka@vutbr.cz, kl.4225; Ing. Jana Ondroušková, Ph.d. jana.ondrouskova@vutbr.cz , kl. 4224; Bc. Sára Sepšiová sepsiova@vutbr.cz , kl. 4230 )
Otázka DPH v projektech TAČR – Ing. Romana Sasková (saskova@vutbr.cz, kl. 5356)
Zadání do APOLLA pod programem financování: CL01
Důležité termíny OPT:
Do 22. 6. 2023 založit projekt v Apollo
Ke stejnému datu nasdílet projekt v ISTA administrátorce na OPT (pokud si řešitel bude vkládat údaje do Apolla sám, sdílet projekt v ISTA nemusí)
Do projektové složky se vkládá:
- Návrh ISTA včetně financí
- tam, kde VUT bude příjemcem: Letter of Intent u externího aplikačního garanta (dokument musí odsouhlasit právník – Mgr. Daňková). Jako jiná varianta: smlouva o smlouvě budoucí, smlouva o využití výsledků, smlouva o smlouvě budoucí + průvodka (u smlouvy podpis rektora-nutno vyřídit v předstihu)
Při schvalování projektu vložit do komentáře vyjádření k finančním závazkům – detailně je popsáno v dokumentu výše „Podpora OPT“:
- Novinka: je-li relevantní, nevkládá se prohlášení o finančních závazcích – formulář je nahrazen vyjádřením vedoucího ústavu při schvalování
- Vyjádření vedoucího ústavu k uhrazení DPH
Do 28. 6. 2022 do 10:00 hod – zaslat OPT na adresu stepanova@vutbr.cz, vavreckova.e@vutbr.cz „Potvrzení podání elektronického návrhu projektu do ISTA“ – pouze v případě, kdy VUT je hlavním uchazečem. Návrh projektu se zasílá z datové schránky hlavního uchazeče do datové schránky poskytovatele.