7. veřejná soutěž Prostředí pro život
Podprogram 1 – Operativní výzkum ve veřejném zájmu
Podprogram 2 – Ekoinovace, technologie a postupy pro ochranu životního prostředí – financován z NPO
Důležité termíny:
Soutěžní lhůta končí: 13. 9. 2023
- v 16:29:59 – podání návrhu projektu prostřednictvím ISTA
- v 23:59:59 – odeslání potvrzení podání z datové schránky hlavního uchazeče a dokladů k prokázání způsobilosti
Vyhlášení výsledků soutěže: do 31. 3. 2024
zahájení řešení projektu: duben až červen 2024
Délka řešení projektu: PP1 – 12 – 33 měsíců, PP2 – 12 – 27 měsíců
Nejzazší termín ukončení řešení projektu: PP1 – prosinec 2026, PP2 – červen 2026
Prosíme o nahlášení zájemců o podání projektu nejpozději do 28. 8. 2023 na OPT.
Odkaz na výzvu naleznete na stránkách TA ČR zde.
Výtah ze ZD výzvy připravený RE-OPP si můžete stáhnout zde.
Prezentace a videozáznam webináře k soutěži byly uveřejněny na stránkách TA ČR.
Pokud máte zájem o podporu OPT při zadání návrhů projektů do IS Apollo, řiďte se prosím informacemi uvedenými v přiložených pokynech.
ČP za uchazeče bylo zajištěno rektorátem prostřednictvím datové schránky centrálně za všechny projekty ve lhůtě stanovené poskytovatelem.
Základní finanční údaje
Alokace soutěže: PP 1 – 523 mil. Kč, PP 2 – 450 mil. Kč
Maximální částka podpory na jeden projekt: PP1 – 15 mil. Kč, PP2 – 15 mil. Kč
Maximální intenzita podpory na projekt: PP1 – 85 %, PP2 – 80%
Maximální intenzita podpory pro výzkumnou organizaci: 100%
Nepřímé náklady: flat rate do výše 25%
Uchazeči:
- výzkumná organizace
- podnik
- organizační složka státu
Aplikační garantství – podprogram 1:
Uchazeč si nejprve zvolí jeden prioritní výzkumný cíl („PVC”) dle zaměření návrhu projektu a tím je zároveň určena kontaktní osoba, která doporučí, jaký aplikační garant je vhodný pro návrh projektu. Uchazeč zasílá žádost o aplikační garantství na kontaktní osobou uvedenou u daného PVC. V příloze č. 1 zadávací dokumentace jsou uvedeny PVC spolu se seznamem kontaktních osob.
Doporučujeme zaslat spolu se žádostí o aplikační garantství i návrh „Potvrzení zájmu externího aplikačního garanta o využití výsledků“ spolu s anotací projektu. Nejzazší možný okamžik odeslání žádosti o aplikační garantství je 24. 8. 2023, po tomto termínu již není možné garantovat jejich vyřízení.
POZOR!
Podprogram 2 je financován z Národního plánu obnovy, který má specifická pravidla – mimo jiné zde DPH není způsobilý výdaj.
Povinné přílohy:
- povinná příloha za druh výsledku NmetS (Formulář pro druh výsledku Nmet)
- povinná příloha za druh výsledku P (patentová rešerše)
- za externího aplikačního garanta – povinná příloha, která prokáže zájem aplikačního garanta o výstupy/výsledky návrhu projektu (v podprogramu 1)
- povinná příloha č. 4 Prohlášení o dodržování zásady „významně nepoškozovat“ (v podprogramu 2)
- povinná příloha průzkum trhu (v podprogramu 2)
- V případě účasti dalšího účastníka ze zahraniční: o údaje o skutečném majiteli zahraničního uchazeče.
Kontaktní osoby:
Soutěž TAČR na FAST:
Mgr. Zita Štěpánová, Ph.D (stepanova@vutbr.cz, kl. 7160), Mgr. Eva Vavrečková, (vavreckova.e@vutbr.cz, kl. 7162), Ing. Milena Reinsch-Staffová (staffova.m@vutbr.cz, kl. 7166)
Kvalitu a rozdělení podílů plánovaných výsledků konzultujte s:
doc. Ing. Michal Kriška, Ph.D. (kriska.m@fce.vutbr.cz, kl. 7778)
Soutěž TAČR na VUT Brno:
Ing. Veronika Pilcerová (pilcerova@vutbr.cz, kl. 5237)
Duševní vlastnictví, konzultace smlouvy mezi uchazeči, Letter of intent – OTT – Mgr. Michaela Daňková (dankovam@vutbr.cz, kl. 4228)
Proces průběhu ochrany duševního vlastnictví (vč. podání přihlášky patentu, užitného vzoru nebo průmyslového vzoru) – JUDr. Iva Horká (horka@vutbr.cz, kl.4225), Ing. Jana Ondroušková, Ph.d. (jana.ondrouskova@vutbr.cz , kl. 4224)
Otázka DPH v projektech TAČR – Ing. Romana Sasková (saskova@vutbr.cz, kl. 5356)
Zadání do APOLLA pod programem financování: SS070
Důležité termíny OPT:
Do 6. 9. 2023 založit projekt v Apollo, nebo ke stejnému datu nasdílet projekt v ISTA administrátorce na OPT, která jej v Apollu založí (pokud si řešitel bude vkládat údaje do Apolla sám, sdílet projekt v ISTA nemusí)
Do projektové složky se vkládá:
- Návrh ISTA včetně financí
- V projektech, kde VUT bude příjemcem: Letter of Intent u externího aplikačního garanta (dokument musí odsouhlasit právník – Mgr. Daňková). Jako jiná varianta: smlouva o smlouvě budoucí, smlouva o využití výsledků (u smlouvy je třeba vytvořit průvodku pro podpisu děkana – nutno vyřídit v předstihu)
Při schvalování projektu:
- Je-li relevantní, vložit do komentáře vedoucího ústavu vyjádření finančním závazkům, které nahrazuje formulář Prohlášení k finančním závazkům
- Vyjádření vedoucího ústavu k uhrazení DPH u PP2
- Detailně je vše popsáno v dokumentu výše – Podpora OPT včetně vzorů vyjádření
Do 13. 9. 2022 do 10:00 hod – v případě, kdy VUT je hlavním uchazečem, zaslat OPT na adresu stepanova@vutbr.cz, vavreckova.e@vutbr.cz, staffova.m@vutbr.cz „Potvrzení podání elektronického návrhu projektu do ISTA“. Návrh projektu odešleme z datové schránky hlavního uchazeče do datové schránky poskytovatele.