4. veřejná soutěž – Program TREND – podprogram 2 – Nováčci
Soutěžní lhůta začíná 11.3.2021
Soutěžní lhůta končí: 28.4.2021
do 16.30 pro podání projektu; do 23.59 pro zaslání Potvrzení podání
elektronického návrhu.
Vyhlášení výsledků soutěže: do 30. 11. 2021
Zahájení řešení projektu: 1. 1. – 31.3. 2022
Nejzazší termín ukončení řešení projektu: únor 2026
Délka řešení projektu: 12 – 48 měsíců
Kontaktní osoby:
Duševní vlastnictví, konzultace smlouvy mezi uchazeči, Letter of intent – OTT – JUDr. Tomáš Kubeša
(kubesa@ vutbr.cz, kl. 4224)
Otázka DPH v projektech TAČR – Ing. Romana Sasková (saskova@vutbr.cz, kl. 5356)
Zadání do APOLLA pod programem financování: FW040
Odkaz na soutěž:
https://www.tacr.cz/soutez/program‐trend/ctvrta‐verejna‐soutez‐4/
Zaměření programu:
Veřejná soutěž je zaměřena na nastartování vlastních výzkumných a vývojových aktivit u podniků,
které doposud nerealizovaly na pravidelné bázi vlastní výzkum a vývoj (dále jen VaV) aktivity ani
nákup VaV služeb od výzkumných organizací. Hlavním cílem programu je zvýšení mezinárodní konkurenceschopnosti podniků, především rozšířením jejich trhů v zahraničí, pronikáním na trhy nové či posunem výše v globálních hodnotových řetězcích.
Zvláštní důraz se klade na posílení spolupráce výzkumného, akademického a soukromého sektoru a
vytvoření vhodných podmínek pro komercializaci výstupů/výsledků výzkumu a jejich využití pro
potřeby společnosti. Podpořeny budou návrhy projektů průmyslového výzkumu a experimentálního vývoje, jejichž cílem je zavedení výsledků do praxe, zejména do průmyslové výroby a do nabídky produktů na trhu, projekty rozvíjející nové technologie a materiály, zvyšující míru automatizace a robotizace a využití digitálních technologií.
Uchazeči:
- podniky ‐ právnické osoby či podnikající fyzické osoby (podnikatelská činnost dle zákona č.
455/1991 Sb., o živnostenském podnikání) vykonávající hospodářskou činnost ve smyslu čl. 1
Přílohy 1 Nařízení Komise (EU) č. 651/2014 (dále jen „Nařízení“), které řeší projekt
samostatně nebo ve spolupráci s dalšími účastníky a prokáží schopnost projekt
spolufinancovat z ostatních zdrojů;
- výzkumné organizace, které řeší projekt ve spolupráci s dalšími účastníky a prokáží schopnost
projekt spolufinancovat z ostatních zdrojů.
Hlavním uchazečem může být pouze podnik, který má sídlo, provozovnu nebo pobočku v České republice, který v posledních pěti letech nečerpal přímou či nepřímou veřejnou podporu na výzkum a vývoj (dále jen “VaV”) v úhrnu nad 1 mil. Kč, dle specifikace v zadávací dokumentaci (toto musí hlavní uchazeč prokázat čestným prohlášením jako další součást prokázání způsobilosti);
Projekt musí řešit ve spolupráci s minimálně jednou výzkumnou organizací, která se na nákladech
projektu podílí za celou dobu řešení minimálně 10 %.
Další účastník může být subjekt se sídlem v členském státě Evropské unie (včetně ČR) v jiném státě tvořícím EHP nebo ve Švýcarské konfederaci.
Výstupy/výsledky:
Hlavní výstupy:
Fprum průmyslový vzor, Fuzit užitný vzor, Gprot prototyp, Gfunk funkční vzorek, R software, Zpolop
poloprovoz, Ztech ověřená technologie
Další výstupy, které je možné dosáhnout v kombinaci s výše uvedenými:
NmetA metodiky a postupy akreditované oprávněným orgánem, NmetC metodika certifikovaná
oprávněným orgánem, NmetS metodika schválená příslušným orgánem státní správy, do jehož
kompetence daná problematika spadá, P patent, O – ostatní výsledky.
Aplikační garant:
Není v soutěži vyžadován
Základní finanční údaje
Alokace soutěže – 180 mil. Kč
Maximální částka podpory na jeden projekt ‐15 mil. Kč
Maximální intenzita podpory na projekt ‐ 80 %
Maximální intenzita podpory pro výzkumnou organizaci ‐ 90%
Spolufinancování: min. 20 % z ostatních zdrojů na projekt (pro VO v roli dalšího uchazeče nutno zajistit min. 10% z veřejných nebo neveřejných)
- v Apollo nutno vložit prohlášení o závazku spolufinancování projektu (níže ke stažení), dle metodiky spolufinancování FAST
- a to včetně uvedení způsobu výpočtu konkrétní částky a typu zdroje (neveřejné, dále uvést typ zdroje ze SAP). Závazek musí být podepsán řešitelem a vedoucím ústavu; konzultován s OPT
Způsobilé náklady:
- osobní náklady včetně stipendií (na VUT není tento náklad doporučován!, konzultace s OPT); odvody 35,72 %vč. soc. fondu
- náklady na subdodávky;
- ostatní přímé náklady;
- nepřímé náklady FLATE RATE 25% (ze součtu osobních a ostatních přímých nákladů)
Investice neuznatelný náklad
Způsob podání návrhů projektů:
Webový portál ISTA zde
Požadavky na způsobilost:
Čestné prohlášení za uchazeče – bude zajištěno RE. Všichni uchazeči musí zaslat ČP
o prokázání způsobilosti uchazeče ze své datové schránky.
Návrh projektu:
Při spolupráci více uchazečů je nutné v návrhu popsat způsob řízení, rozdělení práv a přístup
k výstupům a výsledkům (bude se promítat do smlouvy s TAČRem i smlouvy mezi uchazeči). Je potřeba v návrhu projektu věnovat pozornost vymezení se vůči vlastním obdobným projektům.
Popis aktuálního stavu poznání v dané výzkumné oblasti a dále popis novosti vyvíjeného řešení ve
smyslu získání nových poznatků a dále seznam projektů, se kterými by mohl být návrh projektu
duplicitní a vymezení se k těmto možným duplicitám uveďte v rámci přílohy č. 1 ‐ Osnova představení
projektu.
Povinné přílohy:
- Představení projektu ‐ věcná část návrhu projektu, která musí být povinně přiložena ve
formátu pdf k návrhu projektu, musí obsahovat všechny části podle vzorové přílohy č. 1
ZD, které jsou nezbytné pro hodnocení návrhu
https://www.tacr.cz/soutez/program‐trend/ctvrta‐verejna‐soutez‐4/
- Doložení uplatnění výsledků – doložení tržního potenciálu očekávaných výstupů/výsledků
návrhu projektu, přičemž tento dokument musí povinně zahrnovat stručnou marketingovou
studii. Studie bude zahrnovat předběžný průzkum upotřebitelnosti výstupů/výsledků návrhu
projektu na trhu, stručný popis relevantního trhu v ČR a v zahraničí (konkurenční produkty,
předpokládaný vývoj poptávky) a bude obsahovat odůvodnění odhadů ekonomických
přínosů projektu. (viz vzorová příloha č. 2)
- Ekonomické přínosy projektu – stručná tabulka s plánovanými ekonomickými přínosy
projektu (viz vzorová příloha č. 3).
- Finanční plán za hlavního uchazeče mladšího 18 měsíců (od data zápisu do Obchodního
rejstříku do data podání návrhu projektu prostřednictvím ISTA) – hlavní uchazeč mladší 18
měsíců musí prokázat, že má zajištěné finanční krytí předkládaného návrhu projektu na své
činnosti na celou dobu řešení projektu. Finanční plán se předkládá v jednoduché formě –
roky, zdroje, příjmy, výdaje. Vzhledem k neexistující účetní historii by měl finanční plán
obsahovat i záruky (bankovní, mateřské firmy, vlastníků, akcionářů atp.) v podobě písemného
dobrozdání nebo čestného prohlášení.
Všechny povinné přílohy lze stáhnout v editovatelném formátu v ISTA. V návrhu projektu je potřeba je přiložit do kapitoly č. 3 PŘEDSTAVENÍ PROJEKTU/Vymezení projektu nebo 8. PŘÍLOHY
ZA PROJEKT.
Hodnocení:
Pro hodnocení návrhů projektů je stanoveno 6 binárních kritérií, 8 bodovaných kritérií a 5
Bonifikačních kritérií, která jsou hodnocena oponenty. (viz str. 17 – 19 ZD)
Důležité termíny OPT:
do 12. 4. 2021 – nahlásit na OPT, kdo podává
do 21. 4. 2021 – ke kontrole vč. Apollo dodat OPT následující:
V Apollo:
- Označení projektu vyplněno dle ISTA (začíná „FW04…..“)
- vyplněna žlutá tabulka Programy financování
- v Projektové složce vloženo:
- návrh ISTA vč. financí
- závazek spolufinancování 10 % podepsaný řešitelem a vedoucím ústavu – dle metodiky FAST
- pozor: Všechny projekty, kde je VUT dalším uchazečem (nikoliv hlavním), bude jako hlavní příjemce uveden v Apollo subjekt hlavního uchazeče dle návrhu projektu (zde firma). Ústav fakulty vyplníte jako spoluuchazeče (spolupříjemce). V některých případech bude nutno firmu do Apollo nově vložit – kontaktujte prosím OPT.
nejpozději 28. 4. 2019 musí firma ze své datové schránky (hlavní uchazeč) odeslat Potvrzení o odeslání návrhu v ISTA v pdf.
Příloha:
Smlouva o účasti zde
Prohlášení o finančních závazcích zde
Pro OPT:
V náležitostech zprávy v datovém poli „Věc“ musí být uvedeno „Program TREND –
Potvrzení podání“. Potvrzení o podání projektu musí jít z datové
schránky hlavního uchazeče.